Archive Pages Design$type=blogging

Lupakan Si Jejaka Jika Dia Memiliki 5 Ciri Lelaki Yang Perlu Dielakkan

Untuk mencari teman lelaki, benarkah sifat dan budi pekerti menjadi nilai utama untuk dijadikan suami? Ikuti tips jenis lelaki perlu dielak dijadikan suami.


Lelaki ini bersifat subjektif. Rupa paras menawan, budi pekerti pula tidak seperti yang diidamkan. Begitu juga sebaliknya. Pokok pangkalnya terpulang kepada anda untuk menilai daripada segi apa. Ada beberapa jenis lelaki yang perlu dielak untuk dibawa berjumpa orang tua sebagai calon suami.

#1. Pentingkan diri sendiri
Lelaki yang pentingkan diri ini tidak mustahil akan menjadi lebih mementingkan diri selepas berkahwin. Mungkin perihal kelengkapan rumah, barangan dapur dan perbelanjaan harian perlu ditanggung oleh anda sendiri sebagai seorang isteri. Mungkin akan lebih teruk apabila sudah menimang cahaya mata nanti.

#2. Terlalu mengongkong

Jangan biarkan lelaki mengongkong hidup anda. Memang benar Syurga di bawah tapak kaki suami tapi tidaklah sampai menghalang anda untuk pulang ke kampung halaman berjumpa orang tua mahupun berjumpa rakan-takan akrab di luar.

























#3. Mr Always Right

Lelaki jenis ini lebih berbahaya. Anda tidak mungkin akan menang dalam perbalahan atau perbincangan sekalipun dek sikap dirinya yang menganggap semua perkara yang dibuat serta dikatakan olehnya 100% betul. Anda mungkin akan sengsara bukan dari segi fizikal tetapi mental.

#4. Mr Know It All

Mahukah anda bersuamikan lelaki yang terlalu obses dengan semua perkara sehingga baginya semua perkara dalam hidup dia tahu kesahihannya. Anda mungkin akan dilihat seperti tidak berguna baginya kerana dia mengetahui semua perkara di dunia ini.

#5. Lelaki Penggoda

Jika godaan itu hanya untuk anda itu tidak menjadi masalah tetapi kalau ke restoran mewah tetapi digodanya pelayan restoran tersebut ataupun memandang wanita lain dengan gaya menggoda, katakan tidak kepada lelaki jenis ini. Selepas berkahwin mungkin akan lebih parah jika anda tersilap langkah.

Tetapi, bukan semua lelaki itu bersifat seperti di atas. Mustahil untuk berjumpa lelaki yang sempurna kerana tiada manusia yang sempurna di dunia ini. Cukuplah jika dia melengkapi diri anda dan menyayangi anda seadanya. Rupa paras ialah bonus bagi anda, yang penting hati budinya.


Jom baca ciri wanita yang perlu di elakkan pula. Klik sini

COMMENTS

Name

Berita Semasa cinta daging keju keluarga kerjaya kesihatan lasagna Niaga Petua Resepi suami isteri tips
false
ltr
item
Zon Wanita: Lupakan Si Jejaka Jika Dia Memiliki 5 Ciri Lelaki Yang Perlu Dielakkan
Lupakan Si Jejaka Jika Dia Memiliki 5 Ciri Lelaki Yang Perlu Dielakkan
Untuk mencari teman lelaki, benarkah sifat dan budi pekerti menjadi nilai utama untuk dijadikan suami? Ikuti tips jenis lelaki perlu dielak dijadikan suami.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrpVwaxLuM8JG_FHh2faDjhp1czj6RiX3dnCmm8JDsl2WrTOecbeVmAFne5B5M7xczWeK3sAh8d_DYGsO9XimvRBOHphtav7moerXMnGHePhXi9ZPmgyN3YDbPa9RKfTpygCFqo9QpgpHh/s640/wanita.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrpVwaxLuM8JG_FHh2faDjhp1czj6RiX3dnCmm8JDsl2WrTOecbeVmAFne5B5M7xczWeK3sAh8d_DYGsO9XimvRBOHphtav7moerXMnGHePhXi9ZPmgyN3YDbPa9RKfTpygCFqo9QpgpHh/s72-c/wanita.jpg
Zon Wanita
http://blogzonwanita.blogspot.com/2015/10/lupakan-si-jejaka-jika-dia-memiliki-5.html
http://blogzonwanita.blogspot.com/
http://blogzonwanita.blogspot.com/
http://blogzonwanita.blogspot.com/2015/10/lupakan-si-jejaka-jika-dia-memiliki-5.html
true
3954754528969943134
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago